Drs. Marcus Belle & Judith Geertman

Marcus is psycholoog NVPA en geeft sinds 1984 psychosociale therapie en supervisie. In die jaren heb ik tevens veel trainingen verzorgd voor bedrijfsleven, overheid en gezondheidszorg. Daarnaast heb ik ervaring als leraar, interim-manager en bestuurder.

Ik maak deel uit van diverse netwerken van trainers en (systemisch- en lichaamsgerichte) therapeuten.
Ik ben getrouwd met Judith.

Mijn vervolgopleidingen:

  • Voice Dialogue (integratie van de ‘ikken’ van een individu) bij het ITP, Amsterdam
  • Haptonomie Alpha (leer van de tast en de aanraking) bij de Academie voor Kinesiologie, Doorn
  • Leergang Vechtkunst bij Dennis Steussy, Amsterdam
  • Systemisch werk (Familie Opstellingen) bij Bert Hellinger Instituut, Groningen
  • Emotionally Focused Couple Therapy (EFT), Dutch University College
  • Cursussen in focusing, gestalt, enneagram, psychopathologie, provocative therapy, imaginatie, clownerie en zenmeditatie

 



Judith is jeugd- en jongerenwerker en gezinscoach.  SKJ geregistreerd. 

Ik volgde PABO en opleidingen in supervisie en coaching. Vakspecifiek: I.A.G., Remedial teaching,  I.B., Oplossingsgericht Werken. Bekwaamde zich in N.L.P., lichaamswerk en systemisch werk. Volgde en volgt supervisie, intervisie en individuele coaching. Levenspartner van Marcus.

Was als jeugdige mantelzorger in eigen gezin. Werkte jaren in basis- en speciaal onderwijs. Remedial teacher en intern begeleider, trainer sociale vaardigheid. Begeleidde als co-therapeut samen met Marcus jarenlang een lichaamsgerichte therapiegroep voor volwassenen.

Ik ben sinds 2006 pleegzorgwerker en opvoedingsondersteuner:  begeleiding van ouders, pleegouders, scholen en therapeuten om het kind heen. Werkt steeds vaker met multiprobleem gezinnen, waar intensievere zorg nodig is. Zorgde zelf ook 5 jaar voor een pleegkind.

Het kind staat voor mij centraal. Daarbij kijk ik vooral contextueel en werk ik oplossingsgericht. Mijn methodiek is luisteren, er echt zijn, tijd nemen, erkenning geven en samen kijken naar wat werkt en waar de krachten en mogelijkheden liggen van zowel het kind/ de jongere als de omgeving.

Reacties zijn gesloten.